Secretariaat

  • Melding bij wijzigingen in agenda - agenda-updates Outlook

    Krijg een melding bij wijzigingen in een gedeelde agenda

    Je kunt in het nieuwe Outlook (én in Outlook Online) instellen dat je een e-mail notificatie krijgt wanneer iemand een afspraak toevoegt aan een agenda van iemand anders. Microsoft noemt dat 'agenda-updates.

  • Word formulieren maken met invoervelden en besturingselementen

    Word tip: Formulieren met invoervelden maken

    Maak met Word een document waarmee het invullen van gegevens of het aangeven van voorkeuren een fluitje van een cent wordt. Microsoft Word biedt voor geavanceerd gebruik voldoende hulpmiddelen om professionele documenten te maken. Daarbij hoort het maken van formulieren[...]

  • Beste manager dit hebben wij nodig

    Beste managers, dit hebben wij nodig…

    Op de vraag "Wat is de grootste valkuil van het secretariaat?" antwoordt Marianne Smits zonder aarzelen: "Altijd maar uitgaan van de vraag: Wat wil de manager?". Ze kan het weten. Al meer dan 30 jaar coacht ze organisaties en managementondersteuners[...]

  • Persoonlijk leiderschap: Leer constructief nee zeggen en zeg ja tegen je eigen prioriteiten

    Over persoonlijk leiderschap en constructief ‘nee’ zeggen

    “Het gesprek is achter de rug. Ging eigenlijk wel heel vlot – ik had mijn papiertjes voor mij liggen ????. De reactie van mijn manager was heel sympathiek – hij begreep mij volledig. Vond het heel jammer, maar was niet[...]

  • AVK collega's spelen de Microsoft Teams Escaperoom

    Waarom iedereen de MS Teams Escaperoom zou moeten doen!

    Toen we tijdens de eerste lockdown met z’n allen ineens thuis zijn gaan werken, is het gebruik van Microsoft Teams geëxplodeerd. De basis van MS Teams is vrij simpel onder de knie te krijgen, dus beeldbellen, online vergaderen en hier[...]

  • Digitale etiquette - beantwoorden en quotes in Teams

    Digitale etiquette in MS Teams: Beantwoorden en citeren van een post of chat

    We hebben het al vaker over digitale etiquette gehad, maar we blijven er op hameren. Maak goede werkafspraken en maak ongeschreven regels zichtbaar en bespreekbaar bij het samenwerken in MS Teams. Zo voorkom je veel irritaties en blijven jij en[...]

  • Hybride Werken op het Secretariaat

    Hybride werken op het secretariaat

    AVK Innovatiecoach Marianne H.M. Smits is onlangs door Adecco Top Secretaries geïnterviewd over haar zienswijze op hybride werken op het secretariaat. Hoe gaan we samenwerken als we ná corona weer naar kantoor mogen? Hoe zorgen we ervoor dat we niet[...]

  • Waarom hybride werken en hoe doe je dat?

    Waarom hybride werken als een maatpak is…

    Wat heb ik genoten van de afgelopen dagen! De lente is in aantocht en langere periodes waarin de zon mij vrolijk begroet komen eraan. De koffie- en theepauzes hoeven niet meer in dezelfde kamer als waar ik aan het werk[...]

  • Outlook tips om efficiënter te werken

    Handige Outlook tips om efficiënter te werken

    De meeste organisaties gebruiken Outlook voor mail en agendabeheer. Door de jaren heen zijn er enorm veel functies aan toegevoegd. Allemaal bedoeld om het werken met Outlook efficiënter te maken en zodoende tijd te kunnen besparen. Hoewel intern tegenwoordig veel[...]

  • Het volgende normaal: Hybride werken

    Aandacht voor het volgende normaal: de nieuwe realiteit is hybride werken!

    Hebben we de afgelopen maanden samen de grootste revolutie van werk in deze eeuw gerealiseerd? Misschien mogen we het zo wel noemen? Iedereen die voor COVID op kantoor werkte, werkt nu digitaal en vanuit huis. Wat een omschakeling. En dat[...]