MS Office tipsMS Teams tips

MS Teams bestanden standaard openen in de bureaublad app

Ik denk “op veler verzoek” komt er binnenkort de mogelijkheid, om jouw Microsoft Teams zo in te stellen, dat als je op een bestand klikt deze automatisch wordt geopend in de bureaublad app (dus in je Word, Excel of PowerPoint die geïnstalleerd is op je Pc/laptop). Nou beschik ikzelf over de preview versie van MS Teams waardoor ik deze functie al kan gebruiken. Voor de ‘reguliere’ gebruiker zal deze bij een volgende update beschikbaar komen,

Eenvoudig instellen om bestanden te openen in de desbetreffende app 

Om dit standaard in te stellen in MS Teams ga je als volgt te werk:
Klik rechtsboven in Ms Teams op de 3 puntjes en kies instellingen. 

Kies in het linker menu voor “Algemeen” en scroll helemaal naar beneden. Daar zie je het kopje “Bestanden” staan, en daar kun kiezen hoe je “Word-, PowerPoint- en Excel bestanden” voortaan standaard wil openen. Wanneer je onder “bestanden” de optie “bureaublad-app” selecteert, worden de bestanden die jij opent, voortaan direct in de bureaublad app geopend.

 

Succes met toepassen!

Ed Hartskeerl
Microsoft 365 expert bij AVK.