Modern Werken tips - Blog | AVK Training & Coaching
Spring naar inhoud
AVK
MENUMENU
  • Onze specialisaties
    • Microsoft 365 (Office 365)
    • Secretariaat
    • Privacy
    • Digitaal Vitaal
    • AVK activeert ‘waarom?’
    • Opgefrist vooruit!
    • Hoe wil jij leren?
    • Over ons
  • Overzicht trainingen
        • DIGITALE VAARDIGHEDEN
          • Alle Microsoft Office Trainingen
          • Office 365 trainingen
          • Microsoft 365 Projecten
          • MS Teams trainingen
          • SharePoint Trainingen
          • Outlook trainingen
          • Excel trainingen
          • OneNote trainingen
          • PC vaardigheid, cloud en Windows
          • Tablets, iPad en Android trainingen
          • Digitaal en papierloos werken
          • Digitaal Vitaal Trainingen
        • SLIMMER WERKEN OP HET SECRETARIAAT
          • Future Proof Management Assistant Training
          • De Next Level Secretaresse
          • Digital Savvy Assistant Training
          • Lean Werken op het Secretariaat Training
          • Agile en Scrum Training
          • Kanban Training
        • ONTWIKKELING
          • Persoonlijke ontwikkeling & Leiderschap
          • Persoonlijke effectiviteit
          • Team effectiviteit
        • AVG EN PRIVACY BEWUSTWORDING
          • DPIA / GEB Training
          • Security Awareness Training – incl. omgaan met AVG / GDPR
          • Serious Game: Ontdek het datalek
          • 2 minuten leren – AVG bewustwording
        • ONLINE LEREN EN ELEARNING
          • Blended Leren en eLearning Portaal: Trainen.Online
          • Live Leren op afstand – Online klassikale training
          • Live Online Coaching Strippenkaart
          • Online leren en eLearning
  • Blogs
    • Publicaties in vakbladen
    • MS Office 365 tips
    • MS Teams tips
    • Secretariaat tips
    • Modern Werken tips
    • Samenwerken tips
    • Persoonlijke ontwikkeling tips
    • Online Security tips
    • Digitaal Archiveren tips
    • SharePoint tips
    • iPad & Tablet tips
    • Social Media tips
    • Windows tips
    • Boeken
  • Snel naar:
    • Inschrijven AVK Update
    • Evaluatieformulier
    • Intakeformulier
    • À la Carte lijsten
    • Online Coaching Strippenkaart
    • Inschrijven AVK eLearning
    • Instaptoetsen – Test je kennis
    • MS Office Hulpmiddelen
    • Whitepaper Transitie Office 365
    • Referenties
    • Downloads
    • AVK vacatures
  • Bel mij: 085 - 208 33 88
  • AVK activeert ‘waarom?’
  • Opgefrist vooruit!
  • Hoe wil jij leren?
  • Over ons
AVK
Home / Modern Werken tips

Modern Werken tips

Een kanaal delen in MS Teams met andere teams

Nieuw in MS Teams: Een kanaal delen met een ander team of personen (intern en extern)

Posted mei 17, 2022mei 17, 2022 Ed HartskeerlPosted in Modern Werken tips, MS Teams tips, Samenwerken tips

In Microsoft Teams kun je samenwerken met de leden van de betreffende teams waar jij lid van bent. Maar als 2 verschillende teams willen gaan samenwerken werk je vaak in een apart team of privé kanaal waar alleen genodigden deel […]

SharePoint tips

8 SharePoint tips die iedereen zou moeten weten

Posted april 8, 2022april 8, 2022 Niels van AkenPosted in Digitaal Archiveren tips, Modern Werken tips, MS Teams tips, SharePoint tips

Nu veel organisaties zijn overgestapt op MS Teams voor het samenwerken met bestanden, lijkt SharePoint naar de achtergrond gedreven te worden. Letterlijk eigenlijk want wat niet iedereen weet is dat de bestanden die je opslaat en bewerkt via Teams, feitelijk […]

Whiteboard gebruiken in MS Teams

Waarom het vernieuwde whiteboard gebruiken in MS Teams?

Posted maart 22, 2022maart 22, 2022 Inge VerweijPosted in Modern Werken tips, MS Teams tips

In MS Teams trainingen kan je al enige tijd een whiteboard toevoegen aan je vergadering. Een digitale variant van een fysiek whiteboard of flipover in de vergaderruimte. Maar waarom zou je dit digitale whiteboard gaan gebruiken? Nou, omdat het een […]

Hybride Werken zorgt voor werkgeluk en een groenere wereld

Groener en gelukkiger door Hybride Werken

Posted maart 15, 2022maart 15, 2022 Bouke van KleefPosted in Modern Werken tips, Persoonlijke ontwikkeling tips

Als organisatie heb je geïnvesteerd in goede digitale voorzieningen: een prima infrastructuur, hardware die ondersteunt en software die je medewerkers optimaal kan laten werken. Perfect passend bij de visie van de organisatie. Dat klinkt helemaal goed! En… is dit genoeg […]

Microsoft Teams Loop-onderdelen

Nieuw: Live co-creëren in Teams met ‘Loop-onderdelen’

Posted februari 1, 2022 Ed HartskeerlPosted in Modern Werken tips, MS Teams tips

Microsoft heeft een nieuw onderdeel toegevoegd aan Teams waarmee je live met iedereen in de chat tegelijk werken. Dit is handig als je bijvoorbeeld samen een actielijst wilt maken tijdens een Teamoverleg. Deze lijst wordt onmiddellijk bijgewerkt als andere collega’s […]

Digitale etiquette - beantwoorden en quotes in Teams

Digitale etiquette in MS Teams: Beantwoorden en citeren van een post of chat

Posted oktober 14, 2021oktober 14, 2021 Bouke van KleefPosted in Modern Werken tips, MS Office tips, MS Teams tips, Samenwerken tips, Secretariaat tips

We hebben het al vaker over digitale etiquette gehad, maar we blijven er op hameren. Maak goede werkafspraken en maak ongeschreven regels zichtbaar en bespreekbaar bij het samenwerken in MS Teams. Zo voorkom je veel irritaties en blijven jij en […]

Voeg een extra presentator / neheerder / facilitator toe aan een Breakout room in Teams

Extra presentator/beheerder toevoegen in breakout rooms in MS Teams

Posted september 30, 2021januari 27, 2022 Inge VerweijPosted in Modern Werken tips, MS Office tips, MS Teams tips

Breakout rooms of vergaderruimten zijn al langer te gebruiken in MS Teams. Handig om tijdens een online meeting de groep te kunnen verdelen in subgroepen voor het uitwerken van een opdracht of brainstormsessie. Ook worden de breakout rooms gebruikt voor […]

Dé Outlook update voor gedeelde agenda’s!

Posted september 16, 2021 Inge VerweijPosted in Modern Werken tips, MS Office tips, Samenwerken tips

Het is bijna zover en ik kan niet wachten tot deze belangrijke update door Microsoft is doorgevoerd voor Outlook 365 gebruikers die werken met gedeelde agenda’s! Welke verbeteringen kunnen we verwachten? Een vergadering accepteren zonder een antwoord te hoeven sturen […]

Hybride Werken op het Secretariaat

Hybride werken op het secretariaat

Posted juli 22, 2021juli 22, 2021 Marianne H.M SmitsPosted in Modern Werken tips, Secretariaat tips

AVK Innovatiecoach Marianne H.M. Smits is onlangs door Adecco Top Secretaries geïnterviewd over haar zienswijze op hybride werken op het secretariaat. Hoe gaan we samenwerken als we ná corona weer naar kantoor mogen? Hoe zorgen we ervoor dat we niet […]

Breakout-rooms MS Teams 2.0: zelf terugkeren en een tijdslimiet instellen

Breakout-rooms in MS Teams 2.0: zelf terugkeren en een tijdslimiet instellen

Posted juni 22, 2021januari 27, 2022 Inge VerweijPosted in Modern Werken tips, MS Office tips, MS Teams tips, Samenwerken tips

Breakout-rooms (aparte vergaderruimtes) in MS Teams zijn bij veel gebruikers al bekend en worden regelmatig gebruikt om tijdens een overleg of bijeenkomst in subgroepjes uiteen te gaan of om een willekeurige indeling te maken tijdens het digitale koffiemoment. In het […]

Taak aanmaken in Teams

Maak een taak (of taken) aan in Microsoft Teams

Posted juni 15, 2021juni 15, 2021 Ed HartskeerlPosted in Modern Werken tips, MS Office tips, MS Teams tips

We zaten er al langer op te wachten maar gelukkig heeft Microsoft nu eindelijk een takenlijst functie toegevoegd aan Teams. Je kunt nu rechtstreeks in MS Teams een taak (task) maken van een bericht, vraag, opdracht of gewoon iets dat […]

Chatfunctie beperken bij tijdelijk inbellen in een vergadering

Waarom de chatfunctie beperken bij tijdelijke deelname (inbellen) aan een Teams vergadering?

Posted april 29, 2021 Ed HartskeerlPosted in Modern Werken tips, MS Teams tips

Het komt vaker voor dat je tijdens een Microsoft Teams vergadering iemand (extern of intern) wil laten inbellen om mee te praten over een bepaald onderwerp wat tijdens de vergadering wordt behandeld. Deze expertise is dan alleen nodig voor dat […]

Waarom hybride werken en hoe doe je dat?

Waarom hybride werken als een maatpak is…

Posted april 1, 2021april 6, 2021 Marianne H.M SmitsPosted in Modern Werken tips, Persoonlijke ontwikkeling tips, Samenwerken tips, Secretariaat tips

Wat heb ik genoten van de afgelopen dagen! De lente is in aantocht en langere periodes waarin de zon mij vrolijk begroet komen eraan. De koffie- en theepauzes hoeven niet meer in dezelfde kamer als waar ik aan het werk […]

Meldingen in Teams aanzetten of uitzetten

Waarom meldingen uitzetten (of juist aanzetten) in MS Teams?

Posted maart 18, 2021maart 18, 2021 Dick van der BoorPosted in Modern Werken tips, MS Teams tips

Bij veel organisaties is Microsoft Teams ondertussen volop in gebruik. Overigens – zo kan ik concluderen uit de vele virtuele bijeenkomsten met gebruikers – voornamelijk voor online video-vergaderingen. Terwijl Teams veel meer biedt dan alleen dat. Microsoft Teams is bezig […]

OneDrive verzoek om bestanden

Gebruik OneDrive voor bestanden die te groot zijn om te mailen!

Posted maart 4, 2021 Ed HartskeerlPosted in Digitaal Archiveren tips, Modern Werken tips, MS Office tips, MS Teams tips, Samenwerken tips

Grote bestanden kunnen vaak niet worden gemaild. Denk aan mediabestanden zoals video’s of een tiental foto’s, maar ook aan 3D en CAD tekeningen. Nu kun je in jouw OneDrive een map maken waarin jij toegang kan geven aan personen die […]

Het volgende normaal: Hybride werken

Aandacht voor het volgende normaal: de nieuwe realiteit is hybride werken!

Posted februari 11, 2021maart 10, 2021 Marianne H.M SmitsPosted in Modern Werken tips, Persoonlijke ontwikkeling tips, Samenwerken tips, Secretariaat tips

Hebben we de afgelopen maanden samen de grootste revolutie van werk in deze eeuw gerealiseerd? Misschien mogen we het zo wel noemen? Iedereen die voor COVID op kantoor werkte, werkt nu digitaal en vanuit huis. Wat een omschakeling. En dat […]

AVG proof vergaderen met BCC uitnodigingen

AVG proof vergaderen in Teams via BCC uitnodigingen

Posted februari 4, 2021april 22, 2021 Ed HartskeerlPosted in Modern Werken tips, MS Office tips, MS Teams tips

UPDATE: In Outlook Online kun je voortaan de deelnemerslijst verbergen zodat de deelnemers elkaars mailadressen niet kunnen zien. Iets wat in de desktop versie van Outlook vooralsnog niet kan. In deze video laat ik je zien hoe je dat doet! […]

Reserveer je werkplek

Reserveer je werkplek – Tools om terug te keren naar de werkplek

Posted augustus 3, 2020oktober 1, 2020 Bouke van KleefPosted in Modern Werken tips, MS Office tips

Organisaties moeten zich voorbereiden op het feit dat ze medewerkers geleidelijk aan kunnen laten terugkeren naar de werkplek. Onze kantoren zijn vaak zeer efficiënt ingericht, maar iedereen weer tegelijk naar kantoor… dat gaat het zeer waarschijnlijk niet worden. Want er […]

Maak direct taken aan vanuit Teams in Outlook

Zet taken (tasks) direct vanuit Teams in Outlook, ToDo of Planner

Posted juli 9, 2020oktober 15, 2020 Sjoerd SijmonsmaPosted in Modern Werken tips, MS Office tips, MS Teams tips, Secretariaat tips

Nu we steeds meer via Microsoft Teams werken, krijgen we ook vaker de vraag hoe je taken kunt bijhouden die je worden toebedeeld in MS Teams. Nu heb je natuurlijk de mogelijkheid om in MS Teams de app Planner toe […]

Digitale etiquette in MS Teams

Waarom iedere organisatie een digitale etiquette zou moeten hebben bij gebruik van MS Teams…

Posted juli 2, 2020oktober 15, 2020 Bouke van KleefPosted in Modern Werken tips, MS Office tips, MS Teams tips, Samenwerken tips

In de afgelopen periode hebben we veel organisaties versneld geholpen met een implementatie van Microsoft 365 en dan vooral Microsoft Teams. Met name gericht op het gebruik van de online vergaderfaciliteiten. De mogelijkheden in MS Teams zijn echter veel groter […]

Berichtnavigatie

1 2 … 6 Volgende
  • AVK activeert ‘waarom?’
  • Opgefrist vooruit!
  • Hoe wil jij leren?
  • Over ons

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter

Contact

E: info@avk.nl
T: 085 - 208 3388

Heikantstraat 19
5581 VB WAALRE
Route via Google Maps

De waarom vraag van de dag:

Waarom zou AVK mij kunnen helpen?
Wij helpen je graag!
INFO@AVK.NL | 085 - 208 33 88 | ALGEMENE VOORWAARDEN | ALLE TRAININGEN | SITEMAP | PRIVACY VERKLARING