MS Office tips

Excel tabellen in Word of PowerPoint automatisch laten bijwerken

Blog-Excel-.jpg

Gekoppelde tabellen en grafieken worden automatisch bijgewerkt in Word of PowerPoint als je deze wijzigt in Excel.

Dit is dus vooral handig als je terugkerende rapporten hebt met tabellen of grafieken waarvan de gegevens aan veranderingen onderhevig zijn. Telkens wanneer je het Word document of de PowerPoint presentatie opent, worden de gegevens automatisch bijgewerkt.

Voorwaarde is wel dat het Excel bestand niet verplaatst of hernoemd wordt!

Simpele manier:

  • Selecteer de tabel of grafiek in Excel en kopieer deze (Ctrl + C)
  • Klik in Word of PowerPoint op het pijltje onder de knop Plakken
  • Klik op de knop ‘Plakken als koppeling’ (met of zonder opmaak) 
    excel tabel koppeling plak spec knop

Uitgebreide manier:

  • Klik in Word of PowerPoint op het pijltje onder de knop Plakken
  • Klik op ‘Plakken speciaal’excel tabel koppeling plak spec knop uitvouwen
  • Een pop-up venster opentexcel tabel koppeling plak spec pop up
  • Vink ‘Koppeling plakken’ aan
  • Kies bij een grafiek voor ‘Microsoft Excel-grafiek-object’ 
  • Kies bij een tabel voor “Microsoft Excel-werkblad-object’
 

OfficeContent Helpdesk en studyportalBovenstaande tip is een van de honderden Tips & Tricks afkomstig van onze helpdesk en studyportal  www.officecontent.nl.
Hier kun je terecht voor al je vragen over MS Office, iPad, Skype en SharePoint. Voor meer informatie over OfficeContent en de prijzen van een abonnement kun je een mail sturen naar Marija Josipovic: mjo@avk.nl. 

Bekijk ook onze Tips & Tricks trainingen voor MS Office: www.avk.nl/officetips